Search
  • Roc Burgstaller

KYRGYZSTAN part 2 (català)

KYRGYZSTAN

Moneda: Som

1€=66 Som

Amb passaport espanyol no cal tramitar Visa

Ja tornem a estar a Biskek, Kirguistán.

Fa un dia vam arrivar amb avió des de Barcelona fent escala a Istanbul, Turquía, quan vam arribar estàvem molt cansats pel fet del canvi d’horari, tot i que només hi ha 4 hores de diferència. A l'arribar ja ens esparava un taxi (amb el vidre esquerdat i amb 1.000.000 de Kms., etc...) que ens portarà a l'Hostal NomadsLand, el nostre contacte gràcies al qual ens han guardat la furgoneta Vivac.

En aquest hostal ens allotjarem tres nits per poder preparar la furguneta Vivac per la nova aventura que ens espera. En Samuel (l’amo de l'hostal) l’Enric i jo ens hem dirigit amb taxi a l’escola de policía de Biskek on ens ha estat guardant la furguneta des de l'estiu passat. Ens trobem la bateria d’arranque conectada, tot i que l’haviem deixat desconectada, i sospitem que algún l'ha fet servir.

La furgoneta no feia contacte, vam pansar que s’havia fos la bateria, però per sort portàvem un arrencador que ens va donar la potència per arrencar-la.

La Bruna i la Miriam estaven molt contentes de tornar a tenir la furguneta aquí. La Miriam quan va antrar a la furguneta va veure que a la pica hi havien plats bruts i a la nevera vam trobar xocolatines i una ampolla de vodka. Les nostres sospites anaven prenent forma: la bateria, els plats bruts, la nevera i una aixeta que no funcionava. Però vam pensar que podria haver estat pitjor i que hagués desaperegut la furgoneta. Al cap i a la fi en aquest hostal ens han tractat molt bé i ens hem sentit molt a gust.

Vam trobar un bon mecànic que va canviar la bateria i l'oli del motor. I al costat mateix hi havia un renta-cotxes que el van tenir llest mentre sopàvem.

Al matí següent ens vam despertar a les tantes. Ens van demanar d'ensenyar-lis a cuinar truita amb patates i així ho vam fer, a mig matí vam anar a buscar l'oli d'oliva que portàvem i ens vam posar a cuinar. Els vam portar uns regals a en Samuel i la seva dona Zulia i cap al vespre ens van convidar a sopar amb el seu fill Raphael de13 anys.

El restaurant està construït amb els materials originals de les cases kyrgyz i és com un recorregut de diferents espais arquitectònics. Soparem cuina tradicional, tot tipus de pa diferent, amanides, costelles de xai i varis tipus de carn a la brasa, tot boníssim!! . Durant el sopar els hi faig un truc de màgia que el meu avi i jo hem estat preparant amb rus. Ben sopat ens conviden a fer un te a casa seva. En Raphael, la Bruna i jo jugem molta estona junts mentres els adults parlen sobre el viatge. Quan decidim marxar en Raphael ens ragala un espiner a la Bruna i a mi. Quan arribem a l'hostal a l’Enric encara li queda preparar el track per l'endemà. Comença l'aventura!!

La nostra ruta serà el Nord Oest de Kajahastan-Rússia-Georgia-Turquía i camí Barcelona potser amb ferri, encara no està clar.

Dins la ruta passem molt a prop del llac Issik-Kul, que resseguirem per la part Sud. Passem la primera nit al Sud del llac, en un canyó natural anomenat “Fairy-Tale canyon”, tot i el turisme, ha estat la millor decisió per passar la nit, l’endemà podem fer una volta per aquestes gorges accidentades i continuar el viatge direcció Karakol, on hem de parar a comprar un fugonet.

El llac Issik-Kul no ens sembla tant sorprenent ni autèntic com el llac Song-Köl i decidim conduïr direcció cap al Nord. Enfilem un port de carretera molt bonic i parem a dormir prop de Tologoy, en un camp on només hi ha 2 ó 3 yurtes. Mentre fem el sopar, els veïns ens venen a buscar per convidar-nos a la seva yurta. Acceptem la invitació encantats, ja trobàvem a faltar l’hospitalitat dels nòmades. Passem unes hores rient molt, tot i no entendre gairebé res de l’idioma però no ha fet pas falta.

Estem molt a prop de la frontera, veiem uns ciclistes en direcció contrària a la nostra i ens parem a saludar-los. Quina sorpresa!! Resulta ser la Servieta, la noia vasco-polaca que vam conéixer l'estiu passat a Tajikistan. Ens fa moltíssima il.lusió retrobar-nos i volem immortalitzar el moment.

Aquest pas fronterer és realment fàcil i sense cap complicació. Els policies estàn contents i tenen un somriure continuat que fa els tràmits àgils.

Ja estem a Kazahstan, continua l'aventura!